KONULAR

12 Nis 2017

CAM BOYAMA NASIL YAPILIR


Eski cam kavanozlarımıza nasıl neşe katabiliriz.
daha önceki yazımda cam boyamayı anlatmıştım, aynı prensip ile çalışılacak, eski cam kavanoz , cam tabak,cam bardak,değişmesini arzuladığınız her türlü objeyi kullana bilirsiniz.

Boyamak istediğiniz cam objenize boyanızı bolca sıkın ( cam boyası olabileceği gibi su bazlı veya yağ bazlı duvar boyası ile de yapabilirsiniz...)
Biraz sağa ve sola boyayı dalgalandırın, arzu ettiğiniz kadar cam objenizi boya ile kaplıya bilirsiniz.
İş te size dekoratif bir cam obje
Bu kavanozların tümü boya ile kaplanmış....Eğer boyadığınız objenizin içine taze çiçek koymayı düşünüyorsanız, boya olarak yağ bazlı boya veya sprey boya kullanın.
Şeffaf cam boyası ile yapılan desen çalışması. desenlerin şablonlarını da size veriyorum..
Cam tablamızın altına desenleri çizdiğimiz kağıdımızı koyalım desenlerin üzerini cam boyası ile renk, renk boyayalım, kuruduktan sonra desenler kolayca kalkacaktır( hobi mağazası veya yapı marketlerden cam boyası alırken yapacağınız işlemi izah edin, çok farklı işlevlerde kullanılan cam boyaları vardır. arzu eden okuyucularım msn atabilirler, marka adı verebilirim.) kaldırdığımız desenleri  cam kavanozlarımıza arzu ettiğimiz şekillerde yapıştıralım, gerisi sizin hayal gücünüze kalmış. bu yapıştırmalar sıkıldığınızda tekrar çıkarıp farklı bir cam eşyanıza yapıştırıla bilirsiniz.


ÇOCUKLARIMIZ İLE DE BU ÇALIŞMALARI YAPABİLİRSİNİZ.
Cam boyası bula bileceğiniz her dükkan da cam kon türü de vardır..kontürü  zevkinize göre çekin....içlerini şeffaf cam boyası ile boyayın...cam boyasında sünger fırça kullanıyoruz...




EĞLENCELİ TABAKLAR
Cam şişelerimizi rengarenk porselen şişe ve vazolara nasıl dönüştürürüz.

Boyaları şişelerin içine dökün ve biraz çalkalayın.....sonra ters çevirerek fazlalıkların akmasını sağlayın.
Evdeki aksesuarlarımızı sprey boya ile farklı. yeni objelere  dönüştürebiliriz.
Boyadığınız dokulu camlarınızın üzerini eskitme yapabilirsiniz.Cam üzerine nasıl eskitme yapalım diye soran arkadaşlar için yazıma ilave yapma ihtiyacı hissetim. aslında çok kolay eskitme yapacağınız cam objeniz aşağıda resimde görüldüğü gibi kendinden dokulu olmalı, ikinci özelliği ise objenin ön yüzeyini boyuyoruz.( ben sprey boyayı tercih ediyorum) iyice boyamız kurumadan dokulu kısımları hafif nemli bir bez ile silelim yıpranıp cam doku zamanla kendini göstermiş havasını yakalamaya çalışın.
Yağ bazlı boya ile yaptığınız çalışmayı bir parça bezi tiner ile ıslatıp silebilirsiniz, Bulaşık teli ile kazıya bilirsiniz, bunların hepsi eskitme tekniklerinde kullanılan yöntemlerdir...artık seçim size kalmış...ben en çok silme yöntemini kullanıyorum eskitme çalışmalarımda....daha iyi veya kolay olduğundan değil....elim buna alışmış...( aklıma gelmişken ekleyeyim...camınızın mat göründüğünü düşünüyorsanız  parlak sprey vernikle vernikleyin...)
Cam boyası ve fırça ile cam aksesuarlarınıza yapacağınız ufak dokunuşlarla evinizin dekorunu canlandıracağınız çok hoş aksesuarlarınız olacak.....ben size birkaç örnek verdim...kendi hayal gücünüze ve yaratıcılığınıza göre farklı desenler hazırlıya bilirsiniz.









12 yorum:

  1. çok eğlenceli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Cam boyamada eskitme tekniği nasil yapiliyorr?yardimci olursaniz sevinirim,şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Cam boyama da eskitme tekniğini cam boyama sayfama ekledim...

    YanıtlaSil
  4. Ya merhaba ben şeffaf şemsiyemi boyamak istiyorum ama ne kullanılamaz bilmiyorum acaba yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
  5. Ya merhaba ben şeffaf şemsiyemi boyamak istiyorum ama ne kullanılamaz bilmiyorum acaba yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  6. Yapmak istediğim şey eski kapı boyadı fakat camide boyamak istiyorum Vitra gibi bi çalışma olacak kizlarimin odalarının kapı cami modern bişiler düşünüyorum bana fikir verirseniz sevinirim ve nelere ihtiyacım olacağını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarıda yalancı vitray yapımını anlattım,,önce begendiğiniz deseni bulun,cam boyası alırken şeffaonanları tercih edin siyah vitray boyası....yukarıda vazomu portakal çiçekleri yaptım ay teknikle daha büyük desen çalışabilirsiniz.

      Sil
    2. cama desen çalışmasına bakınız...

      Sil
  7. Çam boya ile ampul boyaya bilirmiyim

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar. Cam şise icine boya yapmak istiyorum.hangi boyayı kullanmalıyım

    YanıtlaSil
  9. Bloğu okursanız boya konusunda bilgi verilmiş ben yağlı boya ile yaptım kolay gelsin

    YanıtlaSil