KONULAR

14 Kas 2015

CAM BOYAMA



Renkli cam aksesuarlar her zaman hayat kurtarır,Dilerseniz evinizdeki eski vazolar,cam kavanozlar , takımı bozulmuş cam kadehlerimiz gibi her türlü camı evimiz için neşeli aksesuarlar haline getiriyoruz.
Eskidi, çatladı, takımı bozuldu diye eski vazoları,cam kadehleri atmıyoruz, ne yapıyoruz, hayal gücümüzü çalıştırıyoruz...önce hayal edin.....var mı hayal kurmak gibi insanı mutlu eden bir şey hayatta,

Sizinle kendi yapmış olduğum eski vazoları ve cam kadehleri paylaşıyorum,nasıl yaptığımı açıklayarak,
Yapı marketlerden defolu cam aksesuarlar temin edebilirsiniz.
hayal gücün de bu kadar mı diye sitem etmeyin, çoğunu arkadaşlarıma hediye verdim, bir kısmı ise diğer evimde resimleyemedim sizlere.
Hadi yaşam alanlarımıza biraz neşe katalım.



Aşağıda resmini gördüğünüz vazoyu nasıl mı yaptım......



Önce bir  Hobi mağazasından cam boyalarımızı alalım ( cam boyaları kullanacağınız işe göre farklı, farklıdır alırken yapacağınız işlemi hobi marketinize açıklayın) bu vazoda şeffaf cam boyası kullandım.
 Büyük boy asetat kağıdı veya camcıdan alacağınız kare bir cam parçası ( Boyaları dökmekte kullanacağız.)Cam boyalarını arzu ettiğiniz renklerde şeritler halinde ince bir tabaka halinde dökün ve kurumasını bekleyin

Kuruduktan sonra arzu ettiğiniz şekillerde kesin ve eski vazoya aralıklı olarak yapıştırın,yapıştırıcıya gerek yok hemen yapışacaklardır.
Daha sonra  aralarını vitray boyası ile doldurun.
merak ettiklerinizi ,yorumlarda sorabilirsiniz..cevaplamaya çalışacağım.












Eski cam vazomuzu marona vazoya nasıl dönüştürüyoruz......gelin bakalım




Yine asetat kağıdımızın veya cam tablamızın üzerinde çalışıyoruz. eski vazoyu ters çevirelim, cam boyamızı gelişi güzel akıtalım, iyice kuruduk dan sonra çevirip ağız kısmındaki fazlalıkları falçata bıçağı ile dikkatli keselim.
Tabi tablanın üzerine dökülen boyalar ne olacak, hiç bir malzememizi israf etmiyoruz, kurumadan bunlarda tablanın üzerinde karıştırın ve kurumaya bırakın, kuruduktan sonra zar gibi tablanız dan ayrılacaktır.
dilediğiniz şekillerde kesip eski vazonuza veya cam eşyanıza yapıştıra bilirsiniz.ben yukarıdaki yeşil vazoyu bu prensip ile yaptım, tabi aralarını kapatmak için vitray kontörü sürüyoruz.


Bu gün bu kadar eski vazo yeniledik, yarın boncuklardan eski vazo yenileme, cam kadeh boyama,resimleri ile anlatmaya çalışacağım.....Eğlenceli bir dekorasyon stiliniz varsa  farklı fikirler ortaya çıkaracağınıza inanıyorum...hoşça kalın.




1 yorum:

  1. merhaba...öncelikle ellerinize sağlık.....kardan adamlı kadeh mumlukları nasıl yaptınız acaba

    YanıtlaSil