KONULAR

27 Mar 2015

PEYNİRLİ POĞAÇA KOLAY


Evet bu gün kendim için ne yapayım diyerek çayımın yanına sıcacık poğaçalar yaptım....
Bu gün miskin miskin koltukta kıvrılıp televizyon izleme günüm, çay saatim de yaklaşıyor, 
bazen peynir ekmek en güzel yemek olabiliyor ama kendimi şımartmak istiyorum bu gün....
sıcacık bir poğaça dumanı tüte tüte,,, çayın yanında keyifli olmaz mı sizce de.....
bu malzeme yok şu malzeme yok....bence her malzemenin alternatifi vardır....keyif günlerinde çok katı olmaya gerek yok elimizdekilerle yetineceğiz.....
hadi kalkın poğaçalarımızı yapmaya.....



hamuru hazırlamak için kabımı çıkardım.....içine yumuşamış margarin....ben 1 paket koydum...yarına da kalsın istiyorum bu poğaçalarım dan   çünkü hiç bayatlamıyorlar......

1 yumurtanın akı....sarısını üzerine süreceğim....isterseniz 2 yumurta da koyabilirsiniz....evde 1 adet yumurta vardı ben 1 adet koydum.....karbonat.....yoksa kabartma tozu....her malzemenin alternatifi vardır dedim....

yarım limon sıktım karbonatların üzerine gazoz gibi köpürüyor limonu sıktığınızda karbonat...yine limonumuz yoksa sirke alternatifini kullana bilirsiniz...( arzu ederseniz 2 kaşık kadar yoğurt koya bilirsiniz....poğaçanız yumuşacık olur.....ama ertesi gün ilk günkü tazeliyi kalmaz)

Evet artık aldığı kadar un denir ya işte o bölümdeyiz....hamura eliniz yapışmasın ne çok katı nede çok yumuşak olacak....yumuşak olduğunda poğaçalar yayılıyor...katı olduğun da ise...sert ve kuru oluyorlar...
unu fazla kaçırırsanız....bir kaç damla zeytinyağı ile kıvamını tuttura bilirsiniz...



Artık hamurunuz dan arzu ettiğiniz büyüklükte parçalar koparıp içine arzu ettiğiniz içi koyarak kapatın.( ben evde her çeşit peynirin kırıklarını maydanoz ile karıştırıp koydum)..üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürerek 200 dereceli fırına sürdüm......( tek tek bununla uğraşamam diyorsanız peyniri unu koymadan önce malzeme ile karıştıra bilirsiniz, buda bir yöntem)
Dumanı üzerinde kıyır kıyır poğaçalarım..


ben afiyet le yedim...size de afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder