KONULAR

7 Nis 2015

KABAK ÇORBASI SÜTLÜ

Dün akşam  iftar yemeğine davetliydim.
Çorba olarak kabak çorbası var dediklerinde çok sevindim...kabak çorbasını çok severim..


Fakat sofraya gelen çorba hiç benim kabak çorbama benzemiyor du....daha çok yayla çorbası havası vardı....
Tadına baktığımda ımmmmmm...süperrrrrrr. bir kabak çorbası... evet....bu güzel lezzeti sizinle paylaşmadan yapamadım....
Bu tarifi kişi adedinize göre kendiniz ayarlayın....
Ben orta boy bir kabak, bir kahve fincanı pirinç kullandım....kabağı rendenin iri tarafı ile rendeleyin...pirinci de ekleyip pirinçler yumuşayıncaya kadar haşlayın...
diğer tarafta çorba tencerenize....arzunuza göre zeytin yağı veya tereyağı ile dolu dolu bir yemek kaşığı unu koyup hafif kavurun....3 bardak kadar süt ekleyip bir taşım kaynattıktan sonra diğer taraftaki malzemeyi ( suyunu süzmeyin...çorbaya bir barça su eklenmesi gerekiyor...sade süt ile ağır oluyor) ekleyin....tuzunu,koyup yine arzuya göre üzerine dere otu doğrayın.
Afiyetle yiyin....derken aklıma bu çorba patates ile de güzel olabilir mi fikri geldi....
deneyen olursa nasıl olduğunu paylaşırsa sevinirim.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder