KONULAR

19 Mar 2015

KURU CİTLERE DOGAL MASKELER

çeşitli markaların  botox kremleri, cilt gençleştirici kremleri, kırışıklık önleyici kremleri bulunmakta fakat hangi kremin, hangi markanın cildimize iyi geleceğini deneme yanılma yoluyla öğrenmeye çalışırken bütçemizde de gözle görülür açıklar veririz.

Mutfaktaki malzemelerle kendimiz için inanılmaz kremler  yapabiliriz. Ben kuru bir cilde sahip olduğum için daha çok kuru ciltler için uygulanan maskeleri denedim. Bu maskeler içinde cildime iyi gelen maske tariflerine öncelik verdim.

Ama yağlı ve karma ciltleri de unutmadım.onlar la ilgilide araştırma yaptım,





İlk Paylaşmak istediğim benim en az ayda bir kez uyguladığım yumurta ve bal maskesi….
Bu maskeden sonra cildim yumuşacık oluyor….Botox yaptırmışınız gibi tüm cildinizin gerildiğini hissedeceksiniz....

MASKE1

 yumurtanın akını iyice çırpın….
içine 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı 
 bir tatlı kaşığı hakiki balı karıştırın…
temiz cildinize sürünüz….ben tercihen banyodan sonra yapıyorum….15-20 dk. Bekletip, yıkayın.AYISI MASKESİ.

Kuru ciltler sanırım en problemli cilt tipi. Benim gibi kozmetiklere alerjisi olanlar bitkisel olarak neler yapabilir. bende araştırdım...sizinle de paylaşıyorum....

En kolay ve çok faydasını gördüğüm kayısı elma maskesini sizinle paylaşıyorum.




1 adet sert ve ekşi olmayan kırmızı elma.

4 adet sert kayısı,Su









Yapılışı
Elmayı ince bir şekilde, kayısıları ise 1,5 cm derinliğinde soyun. Kayısı çekirdeğinin etrafındaki yumuşak plasenta kısmı kesinlikle kullanmayın.

Elmanın ince soyulmuş kabukları ile kalın soyulmuş kayısı kabuklarını bir kaba koyun. Kısık ateşte üzerine azar azar su ilave ederek 5 dakika karıştırın.


Lapa haline geldiğinde ateşten alın. Soğuması için bekletin. Karışım ılıdığında fazla bastırmadan yüzünüze sürün. 20-30 dakika bekledikten sonra yüzünüzü yıkayın

Kayısı elma maskesini haftada bir gün yapıyorum, iki ay devam ettim, şimdi ise diğer maskeler ile arada sırada yapıyorum.

BİRA MAYASI MASKESİ



Bira mayasını sütle bir kapta kabartıp, karışımı göz çevresi, boyun dahil tüm yüzünüze sürünüz. 10 dk. sonra ılık suyla yıkayıp, buz parçaları ile yüzünüze masaj yapın.....

Bira mayası maskesini süt yerine su ile de yapabilirsiniz.....
maskeleri yüzümüze sürmeden önce limonla yüzümüzü silelim....

Bu maske cildime inanılmaz iyi geliyor, cildi yumuşacık yapıyor,nem veriyor,
Benim en favori maskelerimden dir bira mayası maskesi.içinde b vitamini var...bazen mayalı poğaça yaptığımda cıvıkken bir miktarını alır mutlaka yüzüme sürerim....poğaçalar pişerken bende kendi kişisel bakımımı da yapmış oluyorum....

KURU CİLTLER İÇİN YAĞ MASKELERİ

1 tatlı kaşığı buğday özü yağı
1 tatlı kaşığı avokado yağı
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı bal
tüm malzemeyi karıştırıp yüzünüze ve boynunuza sürünüz,2 saat bekletin.ılık suyla yıkayın.....
Yag maskelerindeki tek problemimiz....gerçek buğday özü yağımı, ava koda yağı hakikimi....çok güvendiğimiz aktarlardan almalıyız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder